sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp Motor p 38 4,6 toppakning (04-01-2008 15:57:19)
Bo Helsted
Hej Henrik,
uden at være ekspert i netop din motor, virker det umiddelbart som om, du har haft et problem med dårlig toppakning, og så har din mekaniker nu gjort problemet værre - måske som Claus forslår: vendt noget forkert, ikke fået planet godt nok (har du spurgt om, præcis hvad og hvor det er gjort?) - der skal ikke mange "kaffegrums-korn" mellem delene, får du mister al kompression med dine symptomer til følge. Har selv dummet mig med at spare en planing - det bliver ikke tæt nok...
Hvad med lige at undersøge motoren HELT igennem (kompressions-prøve på alle cylindre, motortester på, osv) inden den dømmes ude. Jeg forstår ikke folk (leverandører) der ud fra en hurtig telefonsamtale foreslår dig en ombytttermotor eller blok...ja, jeg bliver lidt forarget? Det er jo trods alt en dyr sag, og 200.000 km er ikke alverden, hvis den er passet ordentligt. Det med udstødningspakningerne har ihvertfald intet med sagen at gøre. Din mekaniker har iøvrigt da også et ansvar, hvis den kørte væsentligt bedre, da du kom med den - hvad var din topfart da ? Alle facts skal da frem, inden du beslutter dig.
Mange RR-hilsener
Bo Helsted, #7196