Veteranforsikring - dækker dårligt? (19-01-2008 09:30:40)
Emil Wolter
Hej,
Jeg talte med min forsikring forleden, som er Alm. Brands 'Nordisk Veteranforsikring', angående dækning af min LR, som er fra slutningen af tresserne. Anledningen var, at jeg havde modtaget de nye forsikringsbetingelser.
Jeg er ansvar+kasko forsikret hele året, pris 1200 kroner.
Forsikringen siger, at bilen kun må bruges til hobbykørsel - det vil sige turen må ikke have et formål såsom på en dejlig sommerdag at køre i bilen på arbejde eller på en snekold vinterdag tage bilen til et møde for på den måde at være sikker på at kunne komme frem uanset snedriver og lignende.
FOr mig at se er begrebet 'lejlighedsvis kørsel' blevet udskiftet med begrebet 'hobbykørsel'. Jeg har, indrømmet, ikke læst betingelserne de sidste to år, når jeg har fået dem tilsendt. Men jeg mener, at kunne huske at det i sin tid hed 'lejlighedsvis kørsel' som er et vidt begreb.
Problemet er, at køre man i sin bil til/fra arbejde på den varme sommerdag, så dækker forsirkingen ikke. Ej heller dækker ansvar. Altsammen fordi det ikke er hobbykørsel altså en 'tur rundt om blokken/huset/laden' efter en pludselig indskydelse på et tidpunkt hvor man har fri.
Har I andre udmeldinger fra Alm. Brand veteran-afdeling?
Hilsner EW