sv: Veteranforsikring - dækker dårligt? (19-01-2008 14:33:45)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj
Blot som tillæg til indlæg om Alm. Brand.
Jeg har en Fiat 500 fra 1967, som jeg bruger om sommeren, når vejret ellers er til det. I gamle dage havde jeg den forsikret som brugsveteran, således man kunne bruge den uden restriktioner.
Efter bortfald af den ordning, er den kommet på almindelig veteranforsikring - men har af forskellige årsager også kun kørt 200 km. de seneste 2 år.
Men her til 08 er den klar igen. Jeg spurgte direkte hos Nordisk Veteran (Ole Højgaard) om hvordan man skulle forholde sig til begrebet "hobbykørsel". Jeg havde læst et sted, at det blev tolket som 5.000 km - og spurgte om det så indebar at hans holdning var at så længe man var under denne grænse, så blev det betragtet som hobbykørsel. Det blev afkræftet.
Nordisk Veterans holdning er at man må godt f.eks. en enkelt gang tage den på arbejde (fremvisning til kollegaer) - men ikke noget med lejlighedsvist at anvende den.
Så nu ryger den på en almindelig forsikring og får pladerne deponeret om vinteren. Ingen grund til at misbruge ordningen eller risikere en manglende dækning for at spare den 1.000-mand om året.
Jacob, vi kan nok alle svare bekræftende til dine spørgsmål - men det bringer os ingen vegne i relation til fortolkning af forsikringsbetingelserne.
mvh
Lars, der foretrækker klar besked fra forsikringen - end fortolkninger der kan ramme en forkert hvis uheldet er ude.