sv: sv: sv: sv: lidt RR problemer (25-01-2008 18:14:40)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg satser på at det er toppakningen som er svagelig, primært, mellem vandkanaler og oliekanaler.
Den har ikke på voldsom vis blæst vandet af. På et tidspunkt skiftede en god del af kølevandet opholdssted til oliebeholdningen, som steg betragteligt, men efter en gang bloktætner blev det roligt igen. Jeg skiftede dog olie og filter.
Ja de bagerste topbolte er noget kryptisk placeret. Det kostede nogle bukkede ring- gaffelnøgler blot at løsne dem!
Sært nok var det en gammel rusten 13 mm ringnøgle fra et hobby cykelreparationssæt, der stod distansen. Kom ikke og sig at klunserværktøj ikke duer!! :-)
Jeg må opfinde en måde til at spænde dem igen. Jeg orker ikke at sænke hele skrammelværket.
Har du en snild løsning på, at finde ud af hvilken tykkelse toppakning man skal købe? Jeg er ikke så betaget af den med blytråd eller siliconepølse. Der må vel være et mål på selv topstykkerne?
Jeg må medgive, at turboens opsætning ikke maner til jævnlige afmonteringer! :-)
Under turboen stødte jeg på noget jeg vil vurdere til at være en vacuumdåse. Der var dog ingen slange på studsen.
Hvor skal en evt. slange komme fra? og hvilken virkning har denne dåse?
Hvis den, ved øgning af turbotrykket, kunne befordre nogle flere hypper, vil det være interessant at etablere en slange. Motoren har kørt fint uden slangen.
mvh
Knud