Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: MY 2005+ Freelander TD4 van (20-04-2008 20:18:48)
Karsten Berdiin #6538, reg. mjyl
Hej Alexander

Jeg har en FRL ´01 TD4 van, der lige har rundet 175000. Bilen er en 5 dørs, med automatgear, fartpilot, aircon.
Jeg er rigtig glad for bilen, har bestemt ikke fortrudt at jeg skiftede min 90" ud. Har bevidst valgt en TD4 efter at have læst om flækkede topstykker og underdimensionerede motorer på 1,8. Kører mest på landevej, men deltager også i klubarr, har kørt trial et par gange. Bilen kan sagtens begå sig i terrænet, bare man husker der ikke er så meget frihøjde.
AUT virker super i terræn, bare ned i første og så afsted. Man skal lige vende sig til at give mere gas end normalt, for at Traction Controllen sætter inden. Men det virker bare. Og når det går nedad er HDC til stor hjælp, bare hold retningen, så bremser abs´en stille og roligt. Bare en skam der ikke er flere FRL i terrænet, man kan altså godt lege med, selvom man "bare" kører Freelander.

Har ikke soltag i, så der bliver jeg svar skyldig.

Har også overvejet hævningssæt, men for mit vedkommende bliver det nok bare andre dæk. Tror det kan hjælpe på "fremdriften" langt henad vejen.

Aut. gearet skifter indimellem lidt hårdt, nærmest med et dunk. Ved ikke om det mere skyldes chaufføren end gearkassen. Ellers har jeg ikke haft nogen problemer med den. Den kan godt være lidt vanskelig at gøre ren efter en dag i mudderet. Pladen, der beskytter motoren, virker efter hensigten, men det kan godt være svært at få mudderet ud igen mellem plade og motor.

Kan kun anbefale en FRL, det værste ved den er alt det træk man får når man hænger ud af vinduet for at få en modkørende til at vinke tilbage.

/Karsten, #6538

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "aksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.