sv: Passer 2.5td fra BMV i RRC (12-05-2008 10:56:05)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj
Hejsa
Som Poul skriver kan det teoretisk lade sig gøre og jeg har faktisk set billeder af en RRC med en 6 cylindret motor så her har vi et de heldige tilfælde hvor praksis bekræfter teorien. Hvor nemt det så er og hvor meget der skal hekses for at få den til at være der er en anden sag, en 6 cyl. motor er laang. Med risiko for at få glade ejere af en BMW diesel på nakken er det mit indtryk at det ikke er den absolut stærkeste motor i verden, den er ikke dårlig men heller ikke helt problem fri. Og strengt taget er det ikke lovligt da det er over 20 % effektforøgelse. Med mindre du har købt eller kan få den billigt så kunne en anden løsning være en 2.9 Mercedes diesel fra en Sprinter. En 5 cyl. ting med 122 hypper og et rigtigt godt bundtræk. Som kan chippes til 150 hk og et drivakselknækkende moment... En 200 elller 30 tdi er også et gode bud + selvfølgelig den mest oplagte nemlig at få din VM'er til at køre igen. Det kan udemærket lade sig gøre. Jeg har kæmpet en hård og ulige kamp med den men det er lykkedes og den kører fint nu (bank under bordet!). Prøv at søge på VM her i forum så kommer der en del(!) frem.
God arbejdslyst uanset hvad du vælger
Jesper