Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Passer 2.5td fra BMV i RRC (13-05-2008 23:40:28)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj
Hej Michal

Ja det var det det startede med da jeg havde købt bilen. Det er endt med en større renovering af motoren med blandt andet 4 nye topstykker (ja, skørt jeg ved det godt, men det er en meget lang historie!), meen mindre kan sikkert gøre det på din hvis den kørte fint inden toppakningen røg hvilket min motor altså ikke ikke gjorde. Du siger du har skiftet toppakninger, kan du fortælle lidt om hvad du har gjort/fået gjort? Har du lave det selv? Fik du tryktestet topstykkerne? Hvilken toppakning brugte du da du samlede, 4 enkelte eller en stor? Og så lige en ting, de topstykker kan principielt ikke planes. Og det burde heller ikke være nødvendigt når de er så små. Og hvis det alligevel er nødvendigt tyder det på den har været meget varm og så er det bedst at skifte ud fremfor at forsøge at reparere. Som du sikkert har fundet ud af er det en motor med et meget blakket ry, og mange synes man skal skifte den ud til noget nyere og bedre og det er også fristende, jeg skal i hvert fald ikke tale nogen fra en udskiftning, den VM'er er besværlig at skrue på.
Prøv at måle længden på den der BMW motor, hvis du har mulighed for det, og se om du kan få den til at være der.
Jeg har ingen ide om konverteringssæt eller om hvordan man får motoren til at passe på gearkasse eller omvendt for den sags skyld. En 200 eller 300 tdi er derimod til at have med at gøre, bruger vist oven i købet samme kobling som VM'eren.

Jesper, som kører 10-12 km/liter med en VM!
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "hovedleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.