sv: sv: sv: Passer 2.5td fra BMV i RRC (15-05-2008 11:14:33)
niels svarø
Hej Michal
Det lader ikke til at du har fundet årsagen til lækagen i kølevandssystemet. Jeg har rodet en del med min 2.4 VM men finder ikke at den mere besværlig end andre motorer - man skal blot vide hvad man foretager sig. Uden manual med tilspændingsmomenter er det håbløst og dømt til at mislykkes.
Jeg kan ikke råde dig i spørgsmålet om valg af motortype. Selv foretrækker jeg VM fordi jeg nu har erfaringen med denne motor. Dit problem skal findes i utæt toppakning eller utilstrækkelig tilspænding af topstykker, revne(r) i et eller flere topstykke(r). I forbindelse med montagen kan årsagen også være forkert toppakning, den skal have en bestemt tykkelse og motorblok skal være fri for skævheder og ubeskadiget, dog kan 5 - 8/100 varigation i planhed accepteres. Tykkelsesmål for toppakning skal tages fra stempeltop til overfladen mellem huller til stødstænger.
Jeg kan bekræfte at VM 2.4 er en livskraftig sag der accelerere fint og let når tophastig( 158 km/h), og brændstoføkonomien er på 10 km/l eller mere.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe 20 10 50 55 - den dårligste motor er den som ikke kan køre.
Venlig hilsen
Niels Svarø
RR88