sv: sv: Reduktionsgearkasse hopper ud (18-07-2008 12:43:55)
Jan Østberg #5876, reg. nsj
Hej Benny,
Tak for svaret! - Hvis det er et leje i transferboxen som Du beskriver, så er det stået af pludseligt, for der var ingen gradvis udvikling hvor den havde svært ved at blive i indgreb - den virkede bare, og så lige pludselig ikke. Det er også meget troligt at olien i boxen har været for gammel! Jeg skiftede den jo ... for over 100.000 km siden! Det har vist sig sværere end jeg troede at holde 3 LR kørende - lige nu siger statistikken 1 kørende og 2 stående.
Jeg kørte også 130 da det skete så der kan godt have været varme lejer.
Men jeg må jo derned. Jeg er glad for at Du siger lav et hul i bunden, jeg var selv kommet til den konklusion at det ville være det nemmeste. Så kan jeg altid skrue en plade på bagefter - så er der nem adgang næste gang. Vel nede i boxen kan jeg vel se hvad der er ødelagt.
Med cowboytricks mente jeg også om man kunne lave et kunstgreb så den bare er låst i høj. En elastik ville ihvertfald ikke være nok; men måske en hårdt spændt strop - eller måske bedst: skrue en 'pind' på tværs fast i gulvet for at holde på stangen .. hvis jeg pludselig skulle på arbejde, altså. Men jeg vil hellere reparere det rigtigt da!