sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Styrebolt og styrebolthus - Slll 88´ (21-07-2008 23:04:20)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Hej Per.
Du går ikke galt i byen med en seriebil. :-)Den er indbegrebet af Land Rover.
Mht til olietjek på kromkuglerne, så sidder der en firkantet niveuprop sådan halvvejs oppe bagpå den dims der drejer over kromkuglen. Ideen er man fylder olie op til kanten af hullet, og når det begynder at løbe ud...ja, så er der nok på. Samme princip som for øvrigt bruges på gearkasserne og differentialerne.
Fedtet er noget specialfedt der, efter hvad jeg ved, skal trykkes ind igennem niveu/påfyldningsproppen, og mon ikke mulige rester af gammel olie skal tømmes ud først? Som du kan høre, er jeg her ude i noget jeg kun har hørt om. Og hvis du, som jeg, er helt grøn ud i Land Rover verdenen, så er det bedste råd jeg kan give dig, at du ringer lidt rundt til medlemmer i din region og finder ud af hvem, der ved en masse og får en lang snak med dem. De kan som regel give bedre råd end dem man får her på forum, for det er ikke altid nemt lige at regne ud hvad den anden mener ud fra nogen få linier.
Jeg kan også sige det på denne måde; havde det ikke været for erfarne folk i reg.Fyn der gad at bruge tid på at sætte en grønskolling som mig ind i tingene og endda hjælpe til med at skrue på min bil, ja så havde jeg ikke kunne bibeholde min hobby.
Hilsen Niels