sv: sv: sv: sv: sv: de 30 km/t der blev væk? (28-07-2008 20:16:16)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj
Hej Mads
Når jeg prøvede at køre uden dæksel var det fordi jeg skulle være sikker på, at problemet ikke skyldes undertryk i tanken.
Når man forbruger brændstof fra tanken, skal dette erstattes af noget andet = luft. Ellers vil tanken blive suget flad - eller du kommer til et punkt, hvor undertrykket i tanken modsvarer det sug/tryk som din brændstofpumpe kan levere og du ikke kan få mere brændstof frem.
Er udluftningen helt stoppet vil du kunnne køre et stykke tid og derefter er det slut. Er den kun delvist stoppet vil du normalt kunne køre med nedsat kraft - du kan kun få en begrænset mængde brændstof frem fra tanken.
Der sidder en eller anden form for udluftning på alle tanke. Enten i form af et lille hul i tankdækslet, ventiler i dækslet eller noget helt tredie.
- Og det er iøvrigt fjollet at kalde det for udluftning, når nu luften skal ind... men det er en anden sag.
En simpel kontrol er iøvrigt at tage tankdækslet af, netop når problemet opstår. Hvis der kan høres et "flup" - eller anden lyd, der kunne indikere at luft bliver suget ind i tanken - så er der problemer med udluftningen.
I mit tilfælde var der ingen lyd, men for en sikkerheds skyld prøvede jeg at køre uden. Det gav desværre ingen forbedring.
Held og lykke med din løsning.
Jesper
Mvh
Jesper