sv: sv: sv: Køb af en Range Rover 4,6 HSE (24-09-2008 17:46:30)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Salut Igor,
Vedr. 3-punktsseler - nej desværre, der er kun 2 - den miderste er en hoftesele. Bilen er egentlig kun bygget til 4 personer (bagsædet er "2-personers") men med mulighed for, at der kan sidde en person i midten.
En Range Rover P38A er hverken dårligere eller bedre end så mange andre engelske biler. I den årgang jeg foreslog dig (1999) er de ejet af BMW, hvorfor man formode, at der har været et tysk øje på kvaliteten. Nuvel, bilerne er IKKE fejlfri, men det er der faktisk ingen biler der er.
Range Rover'e er fra ny "dyre" biler og derfor har mange også den opfattelse, at ejerne må være født med en guldske et vist sted, såfremt man har en sådan bil. Virkeligheden er idag meget forskellig, og for mit vedkommende kan jeg kun sige - jeg har aldrig kørt så billigt som i min nuværende RR - derfor er det nok også en sådan jeg vil overveje næste gang - måske endda en diesel (TDV8 Vogue).
Land Rover og Rover har ikke noget med hinanden at gøre teknisk set. Visse LR'ere har dog haft motorer fra Rover, men der ophører slægtskabet også.
Hvordan sidder dine hænder skruet på kroppen - som 2 velfungerende, der kan lidt af hvert, eller 2 venstrehænder der er påsat omvendt - alt efter svar vil dine reperations/servicepriser jo "udvikle" sig - Med andre ord - kan du selv skrue på en bil, eller skal du altid bruge værksteder. Kan du skrue selv er hele verden jo åben for køb af reservedele - både hos LR i DK og diverse leverandører rundt om i verden(UK).
Hvorvidt du vælger 4.6 V8 benzin eller en 2.5 R6 diesel, det kan kun dit temperament og pengepung afgøre - jeg selv ville ALDRIG NOGENSINDE overveje en diesel P38. Den er simpelthen for langsom. (jeg mener at overhalinger på landevej burde være strengt forbudt i en sådan) - men jeg kan også godt lide, at der sker noget når man trykker pedalen til højre ned mod gulvtæppet.
Til terrænbrug ville jeg klart vælge en bil med automatgear.
Måske du skulle overveje en Classic til terrænkørsel og beholde din Chrysler (pga. de 3 3-punktsseler)til daglig kørsel (lidt af det bedste fra 2 forskellige verdener)-
Oui, je parle français!
À bientôt
Thorstein #7334
att PauSe:
99 oktan fås nu også i DK - ellers i Tyskland
100 Oktan fås i Italien - og ved 120 km/t er det ingen sag at opnå 10 km/l - Faktisk har jeg kørt 342 km og tanket knap 32 liter. så det er endda mere end 10 km/l.... ikke dårligt vel?! og sparker man til skøjten er der viiirkelig skub i den!!