Hjælp: Kan ikke finde årsag til rumlen fra drivlinie (12-01-2009 13:57:51)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj
Hej Alle,
Jeg har som tidligere beskrevet en høj rumlen fra drivlinien på min 90" 300tdi.
Lyden kommer som resonansbrummen i et ret kort hastighedsinterval omkring 40-50km/t. Ved højere eller lavere hastigheder optræder lyden ikke.
Det lyder klart som om lyden kommer fra forreste del af vognen, men det kan jo snyde..
Lyden optræder i 3. 4. & 5. gear ved samme hastighed. Jeg har ikke prøvet med 1. ell. 2. gear, da jeg ikke regner med at kunne høre meget andet end motorstøj i 2. gear ved 50 km/t.. :-)
Bagerste dif er skiftet for nylig hos Rødeleds Auto og har ingen slør. Samtidig er bagerste kardan efterset og der er sat nye kryds på bagpå.
Forreste dif er også uden slør og jeg har netop skiftet begge kryds foran uden at det hjalp på problemet.
Der er ny olie i begge differ og der var ingen synlige stumper i den gamle olie.
Der er noget slør i transferkassens forreste udgangsaksel, men jeg kan læse mig til at det skal være der.
Jeg har overvejet at skifte pakning og leje i transferkassen. - er der nogen, der har erfaring med dette? Er det til at gøre på perlegruset/gøt-det-værkstedet?
Gode råd og idéer efterlyses..
mvh
Christian