sv: sv: Nybegynder, rust og reparation (09-02-2009 17:20:13)
Daniel Neerup
Jeg fik bilen biligere, ved at købe den som den er, så derfor er problemet ikke sælgers. Bilen er gundet fejlen kaldt til omsyn.
Helt klart det optimale ville være en hel, eller halv ny ramme men da resten af rammen lader til at være forbavsende sund, tænker man jo at det måske er lige voldsomt nok, (hullet er mindre end de snart afgåede 25 ører) men selvfølgelig man kan hurtigt bruge så meget tid på at lappe, at det var givet bedre ud, så der må lige tygges lidt på dén.
Jeg havde nu i første omgang håbet på at det kunne løses uden at være så omfattende.
Men lige for at stille midt egentlige spørgsmål på en anden måde: Hvis jeg ønsker at reparaere en plet der er indenfor 20 cm fra ophæng, konsoller, og dets lige, SKAL disse så afmonteres, og hele profilet til og med tyve cm på hver side udskiftes, gælder dette også den tværgående ramme, eller er det tilladt kun at udskifte dele af profilet? Hvad hvis man kun fjerner fjederkonsol og udrigger og så kun skifter bunden og lidt op af siderne, på rammen/profilet?
Eller er der kun det sure æble?
Men tak og på forhånd tak for hjælpen, det værste ville jo være at lave noget halvt, og så dumpe til syn, så er det bedre at gøre det rigtigt fra starten, selvom det så er det halve af rammen der skal skiftes.
D. Neerup - åben bart med en knapt så god LR som han troede...