sv: sv: sv: sv: batteri går fladt efter 2 timers kørsel, RR P38 1995 ?? (02-05-2009 11:54:55)
Ole Wod #8136, reg. fyn
Hej Alexander.
Tak for dit svar.
Jeg har nu prøvet med et klem-amperemeter.
På forbrugssiden (ledningen fra batteriet til sikringsboksen) har jeg et forbrug på ca 30 ampere, når der kun er det nødvendige igang, og ca 60-65 ampere, når alt er slået til.
På generatorsiden, er den ustabil, når den virker, giver den 60 til 70 ampere med min fobrug og 70 til 90 ampere med max forbrug. Men som sagt, så er den ustabil og kan gå helt ned til 0 ampere, og så op på 20 ampere og lige pludselig igen som den skal.
Det tyder helt klart på at generatoren tilfældigt virkede, da den var i prøvebænk hos Bosh.
Yderligere har jeg aft generatoren skilt ad, og kan se på akslen, at kullene har slidt fordybning i akslen (kontaktfladen) på 1-2 mm, og jeg mener at akslen burde være helt plan fra ny.
DERFOR, så bliver næste træk, at købe en ny generator.
Jeg fandt een i sidste uge 120 Amp til RR 4,6HSE til 1250,- kr incl fragt til DK, så den køber jeg. Den skulle jeg have på en 3-4 arbejdsdage.
I DK tager Bosh ca 4.500,- og billigste ombytning jeg har fundet er 2.100,- plus moms.
Så ingen tvivl, jeg køber en i England. Det løser formentlig også problemet med ladelampen.
MEN ellers mange tak for tippet med England, Det er det jo ikke alle, der er klar over.