Samarbejde med LRD ?! Del 2.... (10-03-2003 18:54:03)
pdk
Hvis Land Rover Danmark ikke gik ind og var aktive andre steder - som f.eks. inden for sejlsport og ridning ville de jo blot være endnu en usynlig importør for et tilfældigt 4WD mærke.
Og med hensyn til sponsering af military-folket (min viden inde for sejlsporten er begrænset, så den skal jeg undlade at udtale mig om), så havde jeg fornøjelsen af at deltage i Dansk Ride Forbunds repræsentantskabsmøde i sidste weekend i Odense. Her oplevede jeg et forbund der var meget glade for en trofast sponsor der havde støttet dem loyalt i nu mere end 10 år. Dette blev der sat stor pris på, og der var ikke nogle der beklagede sig over 'kun' at få X antal kroner eller 'usælgeligt krims-krams' i form af materielle ting. Tværtimod takkede man officielt mange gange for SAMARBEJDET.
Og i øvrigt må jeg korrigere din opfattelse af en ungrytter. Man bliver ungrytter når man fylder 18 år, og den 21-årige ungrytter der vandt de famøse 10.000 kr. kører i en temmelig ny firehjulstrækker.
Samtidig har jeg deltaget i udstillingen Hest & Rytter i Herning i weekenden. Her kunne jeg til min glæde konstatere at mindst hver 3. af de firehjulstrækkere der holdt parkeret i det område jeg holdt i, var af engelsk oprindelse. Så det kunne jo se ud til at importøren trods alt vælger at investere sponsorkroner de rigtige steder. Eller er det mere fornuftigt at overlade - fx hele hestemarkedet - til Mitsubishi, Hyundai, Toyota, Jeep og Suzuki ? Jeg tror klubben skal være glad for at det ikke er Peter Struntze der varetager klubbens interesser i forhold til importøren.
På den andens side vil det undre mig hvis du ikke har en høj stilling inden for kunderådgivning om markedsføring, så dygtig som du er til at fortælle importøren hvor og hvordan de skal bruge deres markedsføringspenge.
I det hele taget er jeg også fuld af forundring over at man overhovedet kan stille spørgsmålstegn ved importørens synlighed. Jeg har haft mange biler af forskellig herkomst, men den eneste gang jeg har oplevet en synlig importør er med Land Roveren.
Som Land Rover ejer har jeg modtaget en lækker Georg Jensen p-skive med LR-logo. Jeg modtager et kundemagasin specielt skrevet til mig som LR-ejer to gange årligt. Jeg får invitationer til weekender med terrænkørsel (så vidt jeg ved arrangeres Experience-kurserne i de fleste lande af Land Rover importøren - eneste forskel er bare at i DK koster en weekend det samme som en dag i de andre lande). Jeg får invitationer til specielt tilrettelagte rejser til bl.a. England, Island og Sydafrika. Jeg får invitationer til arrangementer med bl.a. whiskysmagning, kaffesmagning og introduktion af nye modeller.
Alt dette kun fordi jeg har valgt at investere i en Land Rover. Jeg er da ikke længere i tvivl om at jeg ikke bare købte en bil - jeg købte eventyret der følger med bilen.
Og så vidt jeg kan læse mig til i Oasen går Land Rover Danmark også ind og støtter DLRK med uddannelse af instruktører (og det er vel ikke urimeligt at man selv skal betale for mad og overnatning .. En pris som klubben vel betaler for instruktørernes uddannelse, så det eneste de selv skal spytte i kassen for en hel weekend er lidt brændstof ?). Jeg kan også læse at de støtter med udvikling af nyt Terræn/Bjærgnings-hæfte, præmier til diverse arrangementer og diverse praktiske ting.
Så mon ikke du en anden gang skulle undersøge dine påstande lidt grundigere inden du farer i blækhuset ? Det er da synd og skam at risikere at skade klubben og dens omdømme pga en ikke tilendetænkt tanke.
Mange venlige hilsner
PDK