SUK.... stadig ingen aut. gear i Disco (05-07-2009 22:55:08)
Peter Holm #8257, reg. njyl
Så gik der endnu en weekend i garagen, og her kommer så sidste kapitel i følgetonen om min aut. gearkasse:
Sidste weekend fandt jeg frem til at fejlen i min drivlinie var defekte spilner i min converter. Jeg synes jeg havde testet det, men åbenbart ikke godt nok. Så det var rart langt om længe at kunne sætte fingeren på noget.
Jeg fik så prisen på en ny converter..... 16.000!
Efter lidt søgen på nettet fandt jeg frem til autogearnord.dk. Jeg fik afleveret converteren deroppe i mandags, og hentede den igen fredag. I mellemtiden havde den været i England og var blevet renoveret. Pris 3.750 incl moms.
Så det var jo glædens dag da jeg idag kunne sænke Discoen ned fra bukkerne, og tage en prøvetur. Og JA, den kunne køre både frem og tilbage, men skiftede ikke op i 3. og 4. gear. Så tilbage på lazarettet og justerer lidt på kick-down kablet, og ud på en ny prøvetur.... den blev dog kun 500 meter, så var der igen ingen forbindelse i gearkassen, og jeg synes jeg er tilbage hvor jeg startede for en måned siden!
Nu er karreten så skubbet til side.... udstødt af flokken, og vi har valgt at drage på ferie i den gamle taxa. Discoen er sat til salg. Min tålmodighed er brugt op.
Dermed gik det første år som Land Rover ejer, og jeg må nok erkende, at det ikke rigtig lykkes mig at blive smittet af engelsk syge. Nok mest fordi jeg er ret afhængig af min bil, der (normalt) kører 40-50.000 km om året.
Det mest postive ved Land Rover, er den klub der følger med! Det har været rigtigt godt at blive ringet op af klubmedlemmer, der har set man har problemer, og derfor lige vil komme med gode råd. Så tak til alle dem der har givet gode råde med på vejen, både i telefonen, på mailen og ikke mindst her på forum.