sv: SUK.... stadig ingen aut. gear i Disco (08-07-2009 13:16:43)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Stop nu lige en kvart Peter.
Hvis jeg skal tage dine skriblerier for endegyldige, har du kun skiftet converteren, men ikke indgangsakslen til gearkassen, altså den der har fat inde i converteren. Den må nødvendigvis også være skadet.
Når splines i converteren har været fræset af, er der splinter overalt i gearkassen herunder det af mig flere gange nævnte ventilhus.
Havde du beskrevet, hvad du agtede at gøre, ville jeg på forhånd have dømt det til at ville mislykkes. Det ville have undret mig meget voldsomt, hvis den reparation var lykkedes, må jeg desværre sige.
Du kan da ikke sælge en bil, der ikke kan køre, uden at sætte helt vildt mange penge ekstra over styr.
Få nu en ombyttergearkasse INKLUSIVE endnu en converter. Du kan ikke genbruge den nye converter fordi den nu er fyldt med metalspåner.
Når den så igen kan køre, kan du langt bedre sælge din vogn.
Prisen på vognen som ikke kørende er vel ca. 50% af hvad prisen ellers kan komme op på.
Jeg har i min spæde ungdom selv prøvet at have samme aut.kasse, DG250, af, skilt, repareret, samlet og monteret 3 gange i træk. Jeg kender så fint den afmagt og frustration, du sikkert plages grusomt af.
Op på hesten igen! :-)
mvh og medlidenhed!
Knud