sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sæder bag i Freelander Van i udlandet (04-04-2003 23:50:31)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy
Du kan sagtens få en firmabil på guleplader med sæder bagi - den kaldes så mandskabsvogn. I den forbindelse stilles der så nogle krav til ladlængden i forhold til den øvrige bil.
Dit spørgsmål går ud på, hvad der sker, hvis Du ulovligt monterer sæder i varerummet på Din gul-plade-bil og mine svar optegner de mulige følger. Jeg kan af god grund ikke garantere Dig, at de tyske myndigheder venter på, at Du kommer med Din ulovliggjort bil til Tyskland. Chancen for at blive opdaget er lige 0,05 % eller mindre.
Som lovlydige borgere SKAL vi følge de regler, som er gældende i Danmark; også registreringsbetingelserne.
Jeg eller andre her i Forum kan ikke tilskynde Dig, at Du foretager Dig noget ulovligt ! Reelt er det regler og bestemmelser i registreringslandet, som gælder for at holde køretøjet i drift !
I hvilket omfang de danske regler strider mod EU-lovgivningen, skal jeg ikke kunne sige, men bemærkelsesværdig er dog, at flere lande har lignende restriktive bestemmelser som Danmark og den slags hører hjem under de nationale lovområder.