sv: sv: Ujævn motorgang på Disco 2 TD5 (31-12-2009 13:55:31)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl
Hej Per
Jeg tror det. Efter at have gået en del rundt om den varme grød endte det med at jeg kørte bilen til Meldgaard der satte en computer til og konstaterede at impedansen i ledningerne der gik til dyserne var forkert. Der var tilsyneladende alligevel olie i ledningerne på trods af at det ikke var kommet ud igennem stikket og at det i øvrigt burde være rettet på min bil.
De hev topdækslet af og skiftede ledninger og topdækselpakning og herefter spandt den som normalt. Jeg har vel kørt omkring 1000 km med det nu og der har ikke været det bøvl. ( bank bank 7 - 9 - 13)
Den begyndte så at lugte gevaldigt af varm diesel/olie, men jeg tror nok jeg har lokaliseret det til, at det er en plet der er kommet på gulvtæppet bag forreste sæderække, hvor der har ligget en tom dunk dyserens. Den har ligget lige hvor der kommer varme ud af midterkonsollen til at varme fusserne på bagsædepassagerene. Når den er blevet varm må der være kommet overtryk i beholderen og der er så blevet presset en smule ud af dunken. Men det er næsten fuldstændig aftaget nu, så man bliver ikke skæv af at køre i den mere.
- Lars