sv: Hvad koster et stort kørekort? (24-05-2003 23:13:12)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Tjahh - hvad koster det.
Jeg erhvervede mit via AMU sidste år- og undervisningen (teoretisk/praktisk) incl glatførebane og køreprøve var gratis samt de diverse undervisningsmaterialer. Nu var det for mit vedkommende mit eget ønske og ikke noget min arbejdsgiver krævede så jeg kunne ikke få dækket "tabet" af lønindtægt i de 6 uger det tager - så det var som sådan det kortet kostede mig. Jeg er så ikke klar over OM reglerne er blevet ændret siden årasskiftet - men jeg mener at have hørt .... Prøv at kontakt dit lokale AMU-Center og hør om DINE muligheder for at blive skrevet op på en venteliste.
By the way - hvis du havde tænkt dig at bruge kørekortet indenfor transportbranchen som chauffør er det værd at bide mærke i at en chauffør med henholdsvis truckcertifikat/krancertifikat/anhænger og farligtgodsbevis har tusindfold større chance for at skaffe sig en hyre end en der udelukkende har cat.C kort - hvorfor det vil være af betydning at tage det hele på en gang som samlet pakke - hvilket kan fås via AMU - så kontakt dem og bliv skevet på listen i en fart.
LR s III hilsen Stefan - Skanderborg