For høj varme/rødt felt (28-02-2010 16:16:23)
Peter Boldsen
Hej folkens
Jeg har et problem med min defender 90" 300 tdi.
Min temperatur måler går op mode det røde felt efter nogen tids kørsel, det går hurtigere når den skal arbejde for det.
Den falder dog meget hurtigt hvis den holder stille (30 sekunder og den er på halv fra næsten det røde felt)
Først skiftede jeg termostaten da det var mit første bud, samt checkede kølervæske og køleren for is.
Har prøvet at tage stikket fra føleren for at se om den lavede fejl men den går på nul, og viser samme temperatur hvis jeg sætter den i igen.
Jeg checkede om det var viscose koblingen men den fungerer også, den stopper ikke af en tør kvist.
Der er ingen umiddelbare tegn på at det skulle være toppakningen, da olien ser fin ud, den oser ikke, og mangler ikke trækkraft.
Selve køleren ser ok ud dog er der nogle lameller der er faldet sammen men det er kun i højre side i toppen cirka 1/15 del af dem.
Hvis der er nogen kyndige personer der har bud på hvad det kan være, er jeg meget interesseret, eller hvis nogen i jylland vil yde assistance til at diagnosticere fejlen.
Vil nødigt sende den på værksted og betale en formue for noget som jeg måske selv kunne lave.
Mange (alt for varme) hilsner Peter