sv: sv: sv: Max rated torque på Santana LT85 gearbox (03-04-2010 04:37:32)
Ole Jensen
Hi Paul
Jeg kan naturlig ikke vide eller gætte hvordan du personlig vælger at fortolke eller opfatte min kommentar, men jeg har tidligere bemærket dine kommentarer og indlæg vedr. Santana LT85 gearkassen, og udfra dem personligt vudreret at du ikke er specielt kyndig vedr. den omtalte gearboxén, derved kan det jo nemt ende med at blive lidt uheldigt, når man reelt set ikke er på hjemmebane. ;-)
Tillad mig at præciser lidt - Iveco er ikke, og bliver med stor sandsynlighed ikke importør af Santana LT85 gearboxén. Den sidste Santana model som benytter Santana´s LT85 var Santana 2500.
Santana PS-10/Anibal med Iveco 8140.43 motor benytter en gearkasse som benævnes ZF LT85 (5 speed) i 2006 skifter man til en 6 speed ZF Friedrichshafen 6S400 gearkasse, som er en videreudvikling af ZF 6S40 som bla. Corvette-folket glæder sig over.
Man kan lidt frækt sige at Iveco Massif (2007) er en rebadged Santana PS-10/Anibal. men nu med en endnu bedre motor, desværre marketsføreres Massif ikke i DK, da 4x4 segmentet er mættet med Land Rover og Toyota modeller.
Mv. Ole