sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 10:28:15)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl
Hej Mads.
Hvis du har intentioner om at lave dig en fed bil, så er det vist et godt udgangspunkt! Og hvis du gerne vil gøre tingene fra bunden selv, så er det faksisk ikke så ringe at starte med en adskilt bil. Så behøver du ikke at døje med den tidligere ejers "synder" mht.samling og arbejdets grundighed. Sådan lærer du jo også din bil at kende ekstremt godt :-)
Jeg ville undersøge om chassiet er forberedt til MB-motoren. Hvis ikke, så smid evt.en 200TDI i istedet. Du burde kunne få en slant eller to for MB-motoren hvis den er i god stand!
Mht.hvad der skal tjekkes, så vil jeg sige ALT og INTET! Bilen er billig når man tager i betragtning at der er et nyt, galvaniseret chassis på den. Og når den alligevel står forholdsvis usamlet, så er det barnemad at skifte bøsninger og diverse undervognselementer.
Noget du skal være meget obs på, er torpedoens stand(pladen imellem førerkabine og motorrum). hvis den ikke har det for godt, ville jeg få en ny, galvaniseret hjem, og så er du ude over enhver levetidsbekymring ved din bil 8-) Så er det kun sliddele (bremser, motorer og gearkasser) der skal skiftes! Og ja, en motor i en LR er faktisk en sliddel i mine øjne. Skiftes eller renoveres hver 20.år ;-)
Jeg håber at du når det før andre kommer dig i forkøbet.
Venlig hilsen
Jens
P.S.Genindhugningstilladelsen kan risikere ikke at være det papir værd den er trykt på...