sv: sv: sv: Anden motor (20-06-2003 15:58:38)
Michael Intile #6101, reg. nsj
Selvfølgelig hører du om LR-motorer der bliver hovedrepareret. Når 70% af alle de LR´er der er produceret sinden 1947 kører endnu, vil der uværgeligt komme nogle reparationer. Derudover er der i Danmark en speciel mentalitet der gør, at man med djævelens vold og magt skal kunne sige "MEEEN" - man får det så godt af at sige "LR er en robust bil men xxx kan de altså ikke finde ud af at lave" (uanset at de fleste motorer der er lagt i LR´er gennem tiderne, kommer fra særdeles velanskrevne motor- producenter). Jeg har så sent som for en måned siden "hørt" om den første 300 Tdi´er der har gået 800.000 km - men altså kun hørt, men når jeg kører i min egen bil, tvivler jeg ikke et øjeblik at den kan på. En anden ting er de opgaver man sætter LR´eren til at løse
.......... den er altså underlagt almindelige regler om metals brudstyrke o.s.v. og den har det ikke specielt godt med at køre et halvt år uden mototolie - det er der nogle der glemmer en gang imellem.
Jeg ved ikke hvad sådan en sag koster, men de er til at få - gearkassen der "rigtigt" hører til er en R380 og den er ihvertfald stærk nok - god fornøjelse!
Mvh. Michael