sv: Erfaringer med den nye Defender (13-06-2010 17:02:44)
Klaus Andersen #7704, reg. nvsj
hej paul i foråret 2007 fik jeg et godt tilbud på bytte fra min 90td5 til 90td4 og slog til det hele skulle gå lidt stærkt pga et eller andet forslag med mer pris på ca 60000kr for side ruder men jeg fik min fine td4 og var meget glad lige bort set fra at pladsen var noget mindre end i td5rn det blev løst alt gik fint en pragtfuld trækkraft og masser af varme lidt mindre støj alt i alt lækkert
tror jeg havde haft den i ca en måneds tid begyndte den at drille lidt med at ikke at ville starte er bla. blevet skubbet igang to gange hos den lokale bager værkstedet rodet en del med bla startspærren men fik aldrig rigtigt løst det
en dag da jeg skulle bremse begyndte bilen at blinke til venstre og andre mærkelige ting forkom det viste sig heldigvis at være noget overgang i stikket til trailer så det blev løst
jeg ville gerne have et lille hævesæt lige som jeg havde på min td5r på og fik den løftet ca 40mm det skabte så mange vibrationer at man simpelthen ikke turde køre i bilen fast besluttet på at min fine vogn skulle lystre blev ikke mindre end to af de store værksteder sat på at løse sagen (hver for sig og af to gange)jeg fik speciallavet kardanger osv men den måtte ned for at køre godt igen
glad for bilen men irriteret over de drillerier den gav
da en kammerat en dag fortæller at han på et engelsk forum har læst at det kan knibe med pladsen mellem bundkar og forkardan får vi set efter og ganske rigtigt en grim bule i bundkaret var der
bundkaret blev skiftet på lr regning men olien var på ejers regning altså min der efter blev den ved med at drille på forskellig måder såe ca 10 måneder efter kørte jeg td5 igen
ingen tvivl jeg kender flere der kører td4 helt uden problemer og de er meget glade for dem jeg fik nok en mandagsmodel men syntes bestemt at land rover burde gøre folk ordenligt opmærksomme på sådan noget som bundkaret
mvh klaus