RR VM, 2,5 (1990) taber olie (05-07-2003 13:26:24)
Niels Riis Jensen
Hej,
Min RR 1990 2,5 VM smider olie. Ligger man en avis under den vil den i løbet af 12 timer smide 15-20 store dråber. Den smider mere olie når vi kører langt, fx København - Stockholm
Nu hygger jeg mig heroppe i Finland, fejlen skal findes og rettes. Det er første gang jeg tør skille de ædlere dele af, det ser man tydeligt på min ene hånd som har en tre - fire sår allerede - men det høre vel med til charmen!
Jeg var hos nogle værksteder i Danmark. De to første mente at det var oliepumpen, den sidste turboen. Naturligvis sagde de alle at den skal vaskes ned (den har olie under hele motoren) og derefter se hvad der er galt.
1/ Nu har jeg taget slangen fra "inlet manifold" til køleren af. Der er olie i den, nok til at ens finger bliver sværtet helt til. Der er tydeligt at olie løber ned ved / omkring enden af slangen ved køleren.
2/ Der er en olie samling i den midterste radiator foran helt nede, der er ingen oliesamling bag på radiatoren. De to slanger øverste oppe er intakte, dog siver der meget lidt ved nummer to slange (set stående foran og kikker ind i motoren)
Er det nok til at en af jer kan komme med et bud?
/Niels Riis Jensen