tilbage

Land Rover Forum  

Index
11545: Skal jeg have en Range Rover? (05-11-2003 21:25:40)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.237.87.23)
Jeg går med tanker om at købe en Range Rover, og har i den forbindelse en masse spørgsmål, som jeg håber at nogen fra min måske kommende klub kan give mig svar på! Jeg vil gerne have en model med diselmotor, og i et prisleje omkring 35-40000, og dem er der (pt.!?) ikke så mange af til salg. Kan man evt. købe en V8'er og så skifte motoren ud med en disel? Selvfølgelig kan alt lade sig gøre teoretisk, men hvad kræver det i praksis, passer gearkassen, motorophæng mm. Noget andet er brændstof økonomi, hvor langt skal jeg regne med at rulle på en liter disel? Og sidst men ikke mindst, hvor driftsikker er en RR, kan skidtet holde, eller skal man huske sin værktøjskasse når man skal uden for bygrænsen?

Jeg håber der er nogen der kan øse lidt ud af deres erfaringer, så jeg kan komme med i klubben!

På forhånd tak. Hilsen Niels
Index
11549: sv: Skal jeg have en Range Rover? (05-11-2003 22:52:45) (svar på 11545)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.165.170.43)
Jeg har altid en værktøjskasse med, uanset om der står Land-Rover, Volvo, Mercedes eller andet på bilen. Alle bilmærker kan fejle, især ældre. Du bevæger Dig i et prisleje, hvor Du ikke kan forvente at få en RR i tip-top stand. Er den mekanisk på dupperne, så halter karossen - eller omvendt. Jeg kan på en måde godt lide en RR, men tror næppe, at jeg nogensinde bliver ejer af sådan een karet ! Dieselmaskinerne i Din prisklasse er enten en 2,4 l eller 2,5 l VM made in Italy... een af de mindre heldige produkter fra denne producent.. En konvertering fra benzin til diesel er muligt, men kostbar...
Index
11556: sv: Skal jeg have en Range Rover? (06-11-2003 14:42:53) (svar på 11545)
Frank Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.205.111)
Hej Niels
Jeg synes måske det er lidt vigtigt, hvor stort dit kørselsbehov er??
Med et lavt kørselsbehov ville jeg personligt tage v8, den kører rigtig godt(har selv een) er billig i reservedele, og ret simpel at reparere(3.5 l v8).
Vm Diesel er MEGET dyre i reparation.
Kører vel en 8-12 pr. liter(v8 5-8 km/l alt efter karp el. indsp)
Ja valget er frit, men v8 lyder nu godt!
vh
Frank
Index
11567: sv: sv: Skal jeg have en Range Rover? (06-11-2003 20:12:41) (svar på 11556)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.237.87.23)
Ja der er ingen tvivl om at en V8 er en fed maskine, men jeg er mere tilhænger af langt på literen til 6 kr. end det modsatte til 8 kr! Jeg har læst en masse om at det er meget dyrt at repaerere VM'eren. Hvad er det der gør den dyr at repaerere? Hvis den har seperate topstykker må det da alt andet lige være billigere, da man ikke skal skille hele toppen ad. Det skal måske lige siges at jeg selv er uddannet diselmekaniker, uden værksted, men alligevel med planer om at lave langt de fleste reparationer selv. Ud over motoren er der vil ingen forskel på delene i en V8'er og en VM'er, og priserne er vel også det samme på kobling bremser og lign. uanset om det er med den ene eller anden motor, eller hvad? Hvad skal man ellers være opmærksom på når man skal ud at købe en (godt) brugt RR. Har den nogle gennemgående svagheder, eller er der noget der er meget dyrt, eller svært at skaffe?

Endnu en gang tak for hjælpen

Hilsen Niels.
Index
11574: sv: sv: sv: Skal jeg have en Range Rover? (07-11-2003 10:37:50) (svar på 11567)
Frank Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.205.111)
Hej Niels
Hele toppen skal af når der går noget galt deroppe.
Du slipper ikke med at skille en top af, fordi pakningen griber alle fire-toppe igennem.
Bare pakningsæt til toppene skulle koste mange tusende kroner!!
vh frank