tilbage

Land Rover Forum  

Index
11625: Lidt skævbremsning igen, værksted i østjylland? (11-11-2003 15:03:33)
Lars Svane #5827, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.63.140.106)
Blev kasseret til syn, æv, 42% skævbremsning på forhjulene. Føles nu ikke som så meget.

Spørgsmålet er så om i kender et værksted med en bremsestand + kan lave bremser på en LR, værkstedet skal selvfølgelig ligge omkring Horsens, Skanderborg eller Brædstrup!!

Der lige lidt for langt at cykle hjem fra Sjelle.

Det som bekymrer mig mest er at når jeg bremser hårdt trækker den en smule til venstre, på synssedlen var det største tal til højre. Hvordan kan det være??

Fik den synet i Lund lige uden for Horsens, det kan kun anbefales, ingen pillen, banken, skruen eller ekstrem måling. Han tog en lang tur i den i stedet og der var kun lige det med bremserne.

Mvh
Lars Svane, Grå CF 109 STW, med blink på taget.
Index
11628: sv: Lidt skævbremsning igen, værksted i østjylland? (11-11-2003 19:00:07) (svar på 11625)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.152.7)
Hej Lars,

Søvind Auto har tidligere serviceret mine gl. LR'ere med ting jeg ikke selv kunne klare og gjorde det fint - den tidligere ejer kørte selv LR, og den mekaniker der har biksen nu har vist stået i lære hos ham - måske han ved et og andet om LR...

Jeg ved der findes en LR-mekaniker i området omkring Sdr. Vissing, men jeg har ikke adresse/tlf. nr. på ham - måske en af midtjyderne ved noget?

Alternativt kan Jan fra Team Bertelsen/Sjelle Autoværksted nok sørge for en "lånebil"...

Går alt i sort, så ring på 8780 0123 - så kører jeg gerne en omvej - arbejder i Brabrand 10 min. kørsel fra Sjelle...

Ib - 3662 - Odder
Index
11633: sv: Lidt skævbremsning igen, værksted i østjylland? (11-11-2003 23:45:55) (svar på 11625)
jan nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.54.7)
mekanikeren i sdr. vissing hedder bent højmark og har nummer
75754374. men han tager vist ikke nye kunder ind der er også ff biler åstruplund 75763154 han kan også danne lidt af hvert. men mange gange er det nemmeste at varme bremserne godt op inden syn. eller at skifte bremsebakkerne ud de koster næsten ingenting + de er nemme at skifte kræver kun dunkraft, skruenøgle & oblikatorisk hammer + brækstang.
Index
11641: sv: Lidt skævbremsning igen, værksted i østjylland? (12-11-2003 20:55:55) (svar på 11625)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.191)
Det lyder, som om den fjeder, som holder bremsebakkerne er vendt forkert.. og som nævnt, kør bremserne varme inden syn ved at holde bremsepedalen ned under kørslen ( på en mindre befærdet vej ) ... husk, det er venstre fod du skal bruge !
Index
11642: sv: Lidt skævbremsning igen, værksted i østjylland? (12-11-2003 21:38:37) (svar på 11625)
Lars Svane #5827, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.63.140.106)
Tak for svarene, finder måske en lokal mekaniker, det ville være noget nemmere.

Har fået renorveret bremserne i sommers hos Sjelle, der er nye bakker, cylindre og fjedre hele vejen rundt. Tror mere det er noget med indstilling, den virkede fint lige indtil jeg absolut skulle i det største mudderhul. Efter det er sket et par gange med efterfølgende adskillese, rensning og justering bremser den en lille smule skævt lige gyldigt hvor omhyggelig jeg er med justering og test. Alt er tæt og tørt dernede.

Synsmanden kendte også alle tricks, bakke og bremse, køre bremserne varme. Men det hjalp ikke noget, flinkt at han gjorde det.

Underligt, har kørt et par ture i dag, den bremser nu helt lige selv med hænderne løst på rattet, så de 42% forstår jeg ikke.

Jeg finder lige en mekaniker med en bremsestand.

Mvh
Lars