tilbage

Land Rover Forum  

Index
11637: Bremse problem ? (12-11-2003 18:38:23)
Jan Skotte Andersen #6094, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.89.68)
Hej alle kloge hoveder.

Vi har et lille problem med bremse advarselslampen i vores Defender 90" årg.98.

Når bilen hælder kraftigt fremover begynder (!) BREAKE lampen at lyse. Ikke hver gang, men næsten.
Normalt slukker den når bilen igen holder på plan vej.
Hvis ikke slukker den efter et træk i håndbremsen.

Alle bremse klodser er OK. Jeg kan ikke se nogen udsivning, og bremse effekten er normal. Håndbremsen skal have 4-5 klik for at holde bilen.
Der er masser af bremsevædske på.

Nogen ideer ??

Hilsen
Jan Skotte / 6094
Index
11638: sv: Bremse problem ? (12-11-2003 19:48:27) (svar på 11637)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.249.25.177)
Hej Jan,

Begge lamper skal lyse, når du sætter tænding på bilen og den er startet og håndbremsen trukket - når du slipper håndbremsen skal begge lamper slukke - men tænder "BRAKE"-lampen under kørsel, er der grund til at være på vagt.
Jeg har kikket lidt på el-diagrammet.

For at "BRAKE"-lampen skal kunne lyse, skal den have stel enten via "brake fluid switch"-en i bremsebeholderdækslet, eller via dioden over til "hand brake switch"'en - positiv spænding har den konstant på den anden side af lampen, når tændingen er slået til.

Det mest sandsynlige er, at "brake fluid switch"'en hænger lidt - måske er flyderen punkteret(?) - eller også er der vitterligt for lidt bremsevædske på - top op til du kan se det lige gå op og røre øverste del af beholderen.

Alternativt kan dioden være gået, hvad jeg dog tvivler på.

Prøv at give "switch"'en lidt massage eller adskil/rens hvis du kan på din model - jeg kunne på min fra 1997...

Ib - 3662 - Odder

Index
11640: sv: sv: Bremse problem ? (12-11-2003 20:55:54) (svar på 11638)
Lidt yderligere. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.89.68)
-Hej Ib
Tak for melding, jeg vil prøve med lidt "flyder motion".

Bremsevæsken står til MAX mærket i beholderen, når bilen står plant.

Jeg har ikke kunne fremprovokerer "tændt lampe" ved hård opbremsning, og har iøvrigt aldrig set det var alm. kørsel på plan vej.
Lampen tænder og slukker som den skal ved tænding, og slippe håndbremse.

Jan / 6094