tilbage

Land Rover Forum  

Index
5642: barnestol (18-09-2002 17:22:08)
Hans Christian Olsen #5193, reg. ssj (medlem) (ip-adr: )
Hej Alle!!

Er der nogen der har erfaring, med barnestol (ikke babystol) i en ser III??
Jeg tænker på fastgørelse til selve bilen. evt. om der er en bestemt type stol, som passer bedre end andre.

LR hilsen HC5193
Index
5645: sv: barnestol (18-09-2002 21:31:10) (svar på 5642)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Jeg benytter en type der kan fastgøres med bilens 3- såvel som 2-punktsseler. Midtersædets ryglæn er klappet ned, stolen sat ovenpå og topunktsselen holder stolen fast til den stive ryg på ryglænet. Stolen har en bøjle i hver side som klikkes op. Derved strammes selen yderligere og stolen er næsten som skruet fast til bilen. Arrangementet virker sikkert og stabilt.
Barnestolen var temmelig billig. Blev fundet på Bilka's parkeringsplads i den uge da de havde nye på tilbyd. Nyt betræk til 150 kr. Billig stol.
Utroligt hvad folk smider væk fordi betrækket er lidt slidt.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
5654: sv: sv: barnestol (19-09-2002 17:16:59) (svar på 5645)
hej S. Vels
Ville det være smart, og afmontere ryglænet helt, på midtersædet, Af hensyn til pladsen. trepunktsselerne, er det dem i førerside/passagerside.
Jeg må prøve mig lidt frem her i weekenden

LR hilsen HC5193
Index
5657: sv: sv: sv: barnestol (20-09-2002 09:02:20) (svar på 5654)
Jeg har beholdt ryglænet af to grunde.

1: Bagsiden af ryglænet er lavet af stift plastic for at fungere som et primitivt bord, skulle man få brug for et sådant. Det tager ikke så let skade af barnestolens stel som vinylen på sædet.
2: Stolen sidder 10 cm højere og ungen kan se ud af forruden og bliver dermed ikke uregerlig på grund af kedsomhed.
Han bliver tværtimod grebet af en behagelig transportapati.

Der bliver ikke ret meget mere plads ved at fjerne ryglænet. Barnestole er ret voluminøse i design. Min går mod skillevæggen bag sæderne, så det vil i dette tilfælde ikke give mere plads at fjerne ryglænet.

Trepunktsseler er de alm. fører/passager seler. Topunktsselen er mavebæltet på midtersædet.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
5700: sv: sv: sv: sv: barnestol (21-09-2002 13:03:19) (svar på 5657)
Hej S.VELS

Jeg takker og bukker!!

Nu skal Emilie med ud at køre!!

HC 5193
Index
5704: sv: sv: sv: sv: sv: barnestol (21-09-2002 18:41:13) (svar på 5700)
Hun vil elske det. Der er intet som at sidde i midten, højt nok til at kunne se ud af forruden.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
13032: sv: sv: sv: sv: sv: sv: barnestol (07-02-2004 09:23:28) (svar på 5704)
Niels Thygesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.108.20)
kære Vels; Jeg har før skrevet til dig, men nu er lille-pludder blevet så stor, at jeg vender tilbage ang. barnestol. Jeg kan læse, at du har gjort dig gode erfaringer, og jeg har selv anskaffet mig et ´stel´ der er specialdesignet til midterrummet mellem de to forsæder. Men jeg mangler at se på noget erfarent, mht. fastgørelse af babystol, brug af bilens midterbælte osv. Må jeg trille forbi, og se hvordan du har gjort det? Det vil være en stor hjælp og en stor lettelse, eftersom jeg selvølgelig tænker på sikkerheden.

Kh. Niels Thygesen
Range Rover 3,9