tilbage

Land Rover Forum  

Index
13445: En lykkelig familie (02-03-2004 08:58:33)
Thomas Thoning (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.164.155)
Hej alle!

Efter fem år som HJ60 Landcruiser ejer kørte jeg i går den første tur i min nyindkøbte LR110 fra '89

Den larmer, ryster og mit højre ben er stadigvæk øm af at skulle bremse. Dørene lukker "næsten tæt" og musikken skal man selv sørge for imens man sidder klisteret op at den kolde siderude.

Men af en eller anden grund er jeg total lykkelig. Den bil oser af charme, selvtillid og britisk "håndværk." Nu ved jeg, hvorfor jeg altid har kigget misundelig efter jer LR ejere... og nu er jeg en af jer.

Tag godt imod to nye medlemer af familien!

Mv Anja & Thomas

P.S. Det første hunden gjorde var at springe ind i bilen da jeg åbnede døren og satte sig til rette. Det gjorde den aldrig med Landcruiseren... Hunde er nu nogle kloge dyr ;-)
Index
13448: sv: En lykkelig familie (02-03-2004 09:57:43) (svar på 13445)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.170.237.69)
Hej Anja og Thomas!
Rigtig hjertelig velkommen i klubben og tillykke med det, eller rettere: den.
Det der med at sidde og smile bag rattet, kan du/I ligeså godt vænne dig/jer til! Det hører sig ligesom til.
Mon ikke dit højre ben er ømt, fordi du er lidt blød i knæene pga din nye bil :-)

I ønskes hermed mange herlige stunder i jeres LR.
Mvh
Nikolai
PS: Jeres hund lyder fornuftig!
Index
13451: sv: En lykkelig familie (02-03-2004 12:10:39) (svar på 13445)
Karsten Bakmand #3141, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 194.239.144.202)
Hej Thomas og Anja,

Tillykke og velkommen - I har ikke bare købt et ganske særligt køretøj, i har også købt en ny måde at leve på. I vil opdage en pludselig trang til at køre væk fra hovedvejen, og overgive jer til de små snoede veje, glemme alt om at skulle skynde sig, ene og alene for at køre på små eventyr. Men pas på...der kan komme problemer:

I vil opdage at stort set alle mennesker har en mening om en Land Rover, og de er desværre ikke altid så positive, som i dette forum. Når i udsættes for ondsindede kommentarer, og det være sig alt fra oliespild, til knækkede aksler og den manglende tophastighed på 200 kmt. så tænkt på følgende og send et overbærende smil til vedkommende: Det er ofte misundelige mænd, der har fået NEJ af konen, da de selv ønskede sig en Land Rover.

Ellers kan følgende måske være en hjælp.
Oliedryp: Et sundhedstegn (der ER olie på), eller bilen mærker territorium af.
Utætheder: Vandet skal jo ud igen, og frisk luft er sundt.
Diverse driftproblemer: I ved altid hvad i skal lave i weekenden.
Hastigheden: Du må alligevel ikke køre mere end 80 kmt.

I vil opdage at hver gang i forsvare jeres 110, kommer i til at holde endu mere af den....Hjertelig tillykke med vognen,klap jeres kloge hund en ekstra gang (hunde er også velkommen til vore arrengementer:)!
Rikke
Index
13465: sv: En lykkelig familie (02-03-2004 21:28:37) (svar på 13445)
Jon Poulsen #5361, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 195.47.133.31)
Tillykke med den og held og lykke der ligger mange oplevelser forude.Og det er rigtigt hunde er ikke dumme. Det er deres ejere heller ikke,det er det sjoveste bilmærke jeg nogensinde har kørt og man får masser af misundelige blikke, mest fra ham der fik nej hos konen(han skulle have spurgt hunden).
Vi ses ude på vejen el. i terrænet.
Velkommen i klubben.
Index
13466: sv: En lykkelig familie (02-03-2004 21:44:18) (svar på 13445)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.204)
Rigtig, hjertlig til lykke.
Hvor i verden skal vi holde udkig efter jer og hvilke(n) farve(r) har jeres Land Rover?
Venlig hilsen
Poul Helmer
Index
13467: sv: En lykkelig familie (02-03-2004 22:33:37) (svar på 13445)
Benno Clausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.31.143)
Se det var jo tilsyneladende det helt rigtige i fik fat i dér... og toyotaen glemmer i hurtigt.

Vi er en hel del andre der det på samme måde, nogen forstår os ikke og har kun hovedrysten tilovers... "man kunne jo da få en nyere "et-eller-andet-ligegyldig-blikspand" for de samme penge"... men det er slet ikke det, det handler om!

Livskvalitet kan ikke købes for penge... at holde på en bakketop med kilometerlang udsigt under den blå himmel imens træerne suser og fuglene kvidrer, alt imens du koger kaffen på forklappen af din gamle trofaste Landrover..

og til dem der endnu ikke har haft så simpel og flot en oplevelse.. bare synd for dem.

Den hund skal da´ ha´ et kæmpestort gnaveben! (husk også blomster til konen)

Hjertelig velkommen i klubben!

Index
13500: sv: sv: En lykkelig familie (03-03-2004 23:58:19) (svar på 13467)
Thomas Thoning (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.164.155)
Ih-ha hvor bliver man godt modtaget her !

Det minder om de glade dage i motorcykel klubben.

Vi glæder os til at se jer på vejen, men især udenfor asfaltens monotome kedsomhed ;-)

Hunden har fået sit ben og blomsterne får hun imorgen, men schhhh... det ved hun ikke endnu.

Foresten så er vi bosiddende lige udenfor Kolding og har altid en kop kaffe klar hvis nogen skulle komme på de kanter!

Mv Anja & Thomas