tilbage

Land Rover Forum  

Index
22927: Motorrenovation (30-03-2005 19:00:52)
Peter Bülov #6846, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 83.72.97.99)
Hej

Hvor kan man i det midt - sønderjyske få renoveret enten hele ens LR motor, eller dele af den ?
Er der nogle steder der kan anbefales ?
Hvad skal man regne med af prisleje ?

Motoren er den der ses på billedet. Efter vores viden en 2.5L standard diesel.

Pft

Mvh

Syntja & Peter
Index
22928: sv: Motorrenovation (30-03-2005 19:33:48) (svar på 22927)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.81.119)
Hej Peter .Hvad mener du med dele af den,jeg vil tippe på 20 tusind for en Hovedrenovering.
Index
22929: sv: sv: Motorrenovation (30-03-2005 19:59:14) (svar på 22928)
Hej Bjørn

Vi ved det ikke 100% endnu, men umiddelbart var snakken om planslibning af topstykket, nye fodringer i cylinderne samt nye stempelringe evt. nye stempler.
Den lækker med olien et sted fra. Muligvis topdækselpakningen eller længere nedefra? Hele motorrummet var smurt ind...
Vi er ved at finde ud af hvilke muligheder vi har indenfor de finantielle rammer vi har.
Jeg ved ikke lige på stående, om der er flere ting der skal med for at få den tæt. Det kan også være, at det er nok at få skiftet pakningerne. Ved prøveturen var der ikke slemt med modtryk ud af oliepåfyldningen, så det er ikke sikkert den trænger så slemt til at få renoveret motoren som det kan se ud til. Men som sagt. Vi er ved at undersøge mulighederne.
Index
22935: sv: sv: sv: Motorrenovation (30-03-2005 22:48:33) (svar på 22929)
Jes Lundberg-Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.146.19)
Hej Peter
Find fejlen, blev selv fejl ledt til at det var min motor blok der var revnet, og købte en anden motor!
Det var i mit tilfælde bare en planslibning og ny toppakning der skulle til!
Tag feks motoren med til en værkstedsdag og få den skilt ad, toppen af og kig.
Der er feks værksteds dag på Lørdag i Fræer(Rebild-Nordjylland) hvor den let kan skilles ad, og er det toppakningen kan vi lige sætten en ny på og starte den op hvis det skulle have interesse.
Motoren kan også blive stående hvis der er noget du skal have fat i inden den samles igen.
Hilsen Jes
Index
22932: sv: Motorrenovation (30-03-2005 22:21:21) (svar på 22927)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.117.123)
Hej Peter..
Hvis "olie eksplosionen" næsten lige er sket, så kunne det godt tyde på at jeres motor laver underkomprosion! Dvs. at trykket i oliesumpen/bundkaret bliver for stort og så vil trykket, samt olie finde den nemmeste vej ud af motoren,- og det er via pakningerne! (ventildækselpakningen er den svageste!) Det kan skyldes stempelringene/stempler og så hedder det motor renovering! Men har du undersøgt om din ånderørs slange eller grovfilteret oppe ved ventildækslet er stoppet til?, Eller har du kontrolleret det lille tynde olierør som går fra motorblok og op til topstykke er tilstoppet? Disse 2 ting kan også forårsage problemet! De gamle Jaguar XJ-serie har haft problem med det selv samme type olierør! Så prøv at blæse det igennem engang!!!
Nu ved jeg jo ikke hvor meget maskinen har kørt og lyder og hvor tit I har skiftet olie, men hvis maskinen har rundet jordkloden nogle gange så trænger den måske også til at blive frisket op med nye lejer, stempler+ringe, ventiler, pakninger og forkæde!
Men hvis du kender en mekaniker godt og hvis han er frisk på at udføre en (måske) renovering, så hør om du ikke selv kan skaffe stumperne til projektet! Og det skal du gøre igennem MIDTJYDSK RESERVEDELSLAGER,- de er utroligt billige og meget hjælpsomme!

Med venlig hilsen
Rasmus
Index
22934: sv: sv: Motorrenovation (30-03-2005 22:44:02) (svar på 22932)
Hej

Tak for jeres input..
Moteren har ifølge speedometeret kørt 297.000.
Vi har ikke selv kørt andet end nogle prøveture i bilen.
Den står total adskildt på et værksted i tyskland. Lidt vildt egentlig, taget i betragtning at vi ikke har haft LR før. Men vi har nogle hyggelige timer...
Vi er igang med at sætte hele bilen istand. Den bliver forhåbentlig som ny når vi er færdige. Derfor overvejer vi en renovering, men hvis det ikke er absolut nødvendigt, så var der nok andet at bruge pengene på. Bilen skal dog bruges hverdag, så det skal jo virke. Det er derfor en fin balance mellem at ville gøre et ordentligt stykke arbejde og så at have financer til at nå hele vejen...
Index
22942: sv: sv: sv: Motorrenovation (31-03-2005 10:39:45) (svar på 22934)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.82.52)
Hej Peter.Mit råd er få taget en komp-test af motoren det koster ikke det store så ved du hvor du er,jeg kan se du er fra region midtjylland så ring jeg har en prøvestand og et testapperat så kan du prøve den her.