23923:
sv: sv: takthjuls data til serieIII 2,25D? (07-05-2005 00:49:23) (svar på
23921)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.119.49)
Hej Paul!
Ja det har jeg! Var sikker på at jeg havde styr på indstillingspunkterne, men nej!!! tog chancen med at benzin data`erne var de samme som på diesel. knasten smuttede for mig (ud), både da jeg skiftede kædehjul og ved montering af ny forkæde (en tand,- tror jeg?). Fik problemer med vild røgudveksling og "hård" motorgang! Skilte den ad igen, og stillede knasthjul med mærke ud for bolthul kl.11 og ventil 1 på top af knast. Krumtap ud fra EP mærket og med kædehjulsnot lige op! Har fået en bedre motorgang i tomgang, minimeret røgudvekslingen (men stadig meget), men nu overhovedet ingen trækkraft den kan slet ikke trække sig selv afsted! Er bange for at snekkehjulet har drejet sig da knasten smuttede ud.Det virker som at brændstofpumpen står helt ved siden af og er blevet i tvivl om dennes indstilling? Det der holder mig lidt nede på jorden er at den ikke har banket ventilerne,- 7-9-13!!! Men det er godt nok dyrt købte lærepenge, så kan man jo lære det!!!
Så hvis du kan oplyse mig om disse indstillingsdata`er, så er du bare dagens helt...
Håbefulde hilsner
Rasmus