tilbage

Land Rover Forum  

Index
25791: billed af sele+softtop+militær bøjle? (23-07-2005 11:49:29)
Mads (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.141.214)
Hej,

Jeg har fået fat på en af de gamle bøjler fra militæret til at monterer sikkerhedssele på i min LR som ellers ikke er udstyret med den slags i softtop udgaven - når jeg køre truckcab om vinteren har jeg derimod seler. Nå, men her er spørgsmålet:

Hvor plejer I at monterer rullen i en softtop?

Jeg har taget selen fra min truckcab-kabine, hvor rullen sad lige ved siden af det lille buede vindue og 20 cm over den sad så fastgøring nummer 2 på selen. Fastgøring tre sidder nede ved døren/sædekassen (og det gør den jo så også i softtop versionen).

Mit problem er, at jeg med softtoppen ikke har noget sted at skrue rullen fast. Jeg har ExmoreTrim Trakker sæder, som er høje/brede og derfor ikke levner plads i siderne, og omme bag i har jeg sæder da bilen (88") er på hvide plader.

Nogen forslag til hvordan jeg kan gøre det eller eventuelt billeder af hvordan I har gjort det?

På forhånd tak for hjælpen, Mads.
Index
25804: sv: billed af sele+softtop+militær bøjle? (24-07-2005 19:47:55) (svar på 25791)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.190)
Jeg forstår ikke helt logikken i dit spørgsmål. Du har jo købt en bøjle til fastgørelse af selen. Hvis der ikke er et beslag til at montere rullen på, må du svejse et på. Men du skal være opmærksom på, at selen ikke må ligge an mod halsen.
Ellers kan du bolte rullen fast på rælingen med et godt tykt stykke fladjern på skruesiden. Det have jeg på min tidligere 109" softtop årg 1964

Alternativet ville være en fast 4-punkts sele også benævnt som h-sele.
Der er så vidt jeg ved ikke krav om, at bilen skal have en rullesele.
Index
25816: sv: sv: billed af sele+softtop+militær bøjle? (25-07-2005 00:41:40) (svar på 25804)
Mads (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.86.85)
Hej paul,
Tak for dit svar. Der er gået lidt tid siden jeg stillede mit - ja, nok temmelig knudret - spørgsmål. Jeg har nu fundet løsningen, der ikke kræver at jeg bore for mange nye huller i den fine aluminium. Mit problem var hvor jeg skulle gøre af selve rullen da bøjlen fra militæret er til selens 'trekant' eller 'øverste' beslag således at selen løftes op og kommer ind over skuldren i den rette vinkel...
Sommerhilsner, mads