tilbage

Land Rover Forum  

Index
26350: Udskiftning af bagskærm og vinduespanel? (12-08-2005 12:24:16)
Mikkel Warming #5104, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.222.60)
På min Defender skal den bagerste skærm, bagerste sidedør og vinduespanel udskiftes efter en mindre påkørsel af en traktor med påmonteret høvender.
Mit spørgsmål er om skal pille taget helt af eller og man kan nøjes med at lette det lidt?

På forhånd tak
Mikkel
Index
26360: sv: Udskiftning af bagskærm og vinduespanel? (12-08-2005 18:17:42) (svar på 26350)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.97)
Det er et af de spørgsmål, som udløser et modspørgsmål: skal du selv bekoste reparationen eller er det modpartens forsikringsselskab. Hvis det er sidstnævnte, ville jeg fluks sende bilen på nærmeste autoriserede LR-værksted og ikke bekymre mig om proceduren. Hvis der skal demonteres ekstraudstyr i forbindelse med istandsættelsen, betales dette også af modparten.
Det kommer også lige an på, hvilken side af bilen er beskadiget. Venstre side er lidt nemmere,
Du lukker bagdøren op og stabiliserer taget, løsner alle bolte, der holder taget. Træk vinduespanalet ud, udskift dør og bagskærm, sæt nyt vinduespanal i, sænk taget og spænd det helle sammen igen.
På højre side skal hængsler for baggør i vinduespanaelet løsnes. Ellers samme fremgangsmåde...