31005:
sv: sv: sv: bronco grisly claw erfaringer (18-01-2006 17:36:01) (svar på
31004)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 87.49.196.140)
Jeg købte dem for cirka et år siden og da jeg arbejder i skoven har jeg stortset haft dem på hele året, lige med undtagelse da jeg fik købt nogle landevejs sutter til sommer brug.
De er gode i terrænet, ingen tvivl, og jeg er faktisk glædeligt overrasket over deres brug i sneglat føre, langt beder end alle de der AT dæk jeg havde før.
Køre man meget på asfalt bliver de slidt, jeg har kørt små 20000km på dem på landevej og motorvej og der er slidt en ½cm af cirka.
Mest slid foran da de rubber voldsomt i hele bilen når man bremser hehe.
Men så har jeg bare byttet om på for og bag.
Jeg har ikke haft dem oppe på 130 på motorvejen, kun 125, selvom jeg har 300tdi 90" så er der langt mere modstand i dem end i landevejs dækkene som jeg kan køre 135 med.
De larmer meget ja, men ikke mere end man kan tale sammen i kabinen uden at råbe.
Folk vender sig også om og glor nårjeg kommer larmen ned gennem byen på vej hjem fra arbejde.
De øger også dit brændstof forbrug lidt, men så længe man ikke kun køre 75km på motorvej hverdag, så er det ikke meget.
Desuden er jeg altid punkteret 20gange på mine forrige dæk da jeg slæber træ ud med bilen også, men Bronco har holdt fint, ikke en punktering.
Mvh Henrik Sanderhus.