tilbage

Land Rover Forum  

Index
52687: Død bremseservo (17-10-2007 20:08:59)
Steen Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.52.69)
Hej min bremseservo er blevet utæt, kan det repareres eller er det en ny?
Er der nogen der ved hvad en ny koster, eller skal man på brugtmarkedet.
Når man bremser forsvinder al vaccumet, der er hul lige igennem, men når bremsen ikke aktiveres kan den godt opbygge vaccum

Bilen er en 88'er serie III

Hilsen Steen
Index
52715: sv: Død bremseservo (18-10-2007 11:09:00) (svar på 52687)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.61.246)
Hej Steen
Det du beskriver lyder netop som den måde bremseservoen virker på.
Afprøvning af bremseservo foregår som følger:
Med motoren slukket, træd på bremsen. Medens du træder på bremsen, start motoren, (husk frigear).
Bremsepedalen vil så bevæge sig lidt længere ned, idet servoen opbygger vacuum og hjælper med at påvirke bremsen.

På en disel er der en vacuum beholder, den skal indeholde vacuum nok til tre bremsninger, derfor hvis det er en diselbil, skal bremsepedalen trædes ned mindst tre gange inden du starter motoren. Husk også at en disel kun kan opbygge vacuum, når spjældet i indsugningen er lukket helt, det vil sige når der ikke gives gas. Tjek evt håndgassen.

På en benziner vil karburatoren sørge for at vacummet er optimalt så snart man slipper gassen derfor ingen vacuumbeholder.
Venlig hilsen.
Hartley
Index
52724: sv: sv: Død bremseservo (18-10-2007 16:40:34) (svar på 52715)
Steen Andersen #5256, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.52.69)
Hej Morten og Hartley

Først glemte jeg at skrive at det er en 2,25 Diesel.
Problemet er simpel hen at der er noget der er utæt i min servo. Jeg kan sagtens opbygge vaccum, men når bremsen aktiveres suger den luft igennem servoen, og udligner vaccumet helt. Der er en membran i servoen, og et set ventiler til at udligne og aktiverer servomekanismen.

Så mit spørgsmål går mere på og nogen har erfaringer med rep af en servo, og om nogen har oplevet problemer med ventilerne, og om det er noget der kan fikses, eller det er byt til nyt.

88'er hilsner Steen