tilbage

Land Rover Forum  

Index
53457: lidt olie dryp 2,25 diesel (03-11-2007 19:15:07)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.28.204)
Hejsa

Min kære LR er begyndt at smøre motorrummet med olie - det er lidt dyrt i længden, og ikke så godt for miljøet. Jeg har fundet sønderen. Ved siden af dieselpumpen er der et "hul" - hvis man kigger forfra er det foran pumpen ind mod blokken. Op af dette hul kommer der olie når motoren kører, det er ikke en stor stråle, det siver nærmest. Men når man så kører får viden det fordelt i motorrummet. Nu er spørgsmål så, om jeg ikke bare skal have lukket det hul, eller har det en eller anden vigtig funktion, som jeg har overset. Der er ikke skåret gevind i hullet - men en mulighed jeg overvejer er, at skære et gevind, og så sætte en skrue i (med noget tætningsmasse omkring).
jeg har en anden motor stående, og der er også sådan et hul, men der kommer ikke olie ud af....

LR hilsen
Thomas O

Ps. det er en 2,25 diesel med 5 hovedlejer.

Index
53461: sv: lidt olie dryp 2,25 diesel (04-11-2007 03:04:05) (svar på 53457)
Klaus Velschow #5721, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.212.129.149)
Hej Thomas,
Det kan være det hul man bruger til at banke et af lejerne til knastakslen ud med. Passer det med at der er yderligere 3 huller af samme slags? (1 på den anden side af dieselpumpen samt et hhv forrest og bagerst) Sæt evt et billede her på forummet.

Hvis det er det hul ville jeg prøve at finde ud af hvorfor der kommer olie ud - det kan være lejet der har forskubbet sig (skru oliepåfyldningsrøret af - så bør man kunne se om lejet sidder som det skal). Er der problemer med olietrykket?

mvh
Klaus