tilbage

Land Rover Forum  

Index
6701: Rejsebil? (12-12-2002 23:23:13)
Jakob Edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.222.37)
Min kæreste og jeg skal på en tur til Asien i et halvt års tid. Da vi gerne vil opleve noget, regner vi med at køre derover og køre rundt i det halve år. Til turen skal vi bruge en bil og vi ved ikke endnu hvad det skal være. Vi har overvejet Discovery men er tror at den ikke terrængående nok? Så har vi overvejet en Defender TD5, men tror at den er for svær at reparere hvis der sker noget. Hvilket der må være mindre sandsynlighed for hvis man køber en nyere bil. Der imod er en 300TDI nok nemmere at lave, men til gengæld ældre og mindre komfortabel. Skal den over hovedet have turbo? Vi har også overvejet en Toyota Land Cruiser, da de er meget lette at få levet i Asien, og de har nogle gode dieselmotorer uden turbo.
Er der nogen der har nogle gode input til os? Vi er meget i tvivl og det skal selvfølgelig være det helt rigtige køretøj vi ender med at køre i.
Index
6707: sv: Rejsebil? (13-12-2002 00:05:18) (svar på 6701)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.195)
Den optimale rejsevogn er en Defender 110 HCPU med en eftermonteret hardtop.
110"erne er meget komfortable rejsevogne og kan serviceres overalt. En 300 tdi er meget robust og kræver ikke megen vedligeholdelse. Skal det være mere simpelt, bør I finde en 2,5 diesel, som også leverer varen. En totalrenoveret Serie III 109" med enten 2,25 eller 2,5 l diesel er det mest sikreeste valg, idet denne vogn findes overalt og den er simpelt opbygget. Den er relativ let og r-dele er lettilgængelige og billige. Flere vælger/har valgt lige præcis disse vogne pga deres enkelthed. Flere oplysninger kan I få af mig, hvis I skriver til woodpeckersviewpoint@hotmail.dk.
Index
6708: sv: Rejsebil? (13-12-2002 08:48:45) (svar på 6701)
Casper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.27.219)
Lyder fedt med en tur til asien. Hvor i asien skal I hen? Overvej om det overhovedet skal være diesel, det kan være svært at få fat i nogen steder. Hvis I skal bruge gode råd og nyttige adr. så kontakt mig, jeg har lige været på en lign. tur.
MVH. Casper (2219 6649)
Index
6716: sv: sv: Rejsebil? (13-12-2002 23:38:44) (svar på 6708)
Jakob Edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.234.199)
Mange tak for dit svar. Jeg vil overveje det diesel.
Min kæreste og jeg har endnu ikke helt besluttet hvor vi skal hen. Det kommer meget en på visum og tilladelser. Vi håber på at kunne komme til Kina og så måske sende bilen hjem med container. Men vi ved også at det er svært at få lov til at køre i Kina.
Hvor har du været? Var det det godt? og har du nogle gode råd til os, og måske nogle referencer som kan gøre os klogere.
på forhånd tak
Jakob.
Index
6819: sv: sv: sv: Rejsebil? (26-12-2002 19:49:56) (svar på 6716)
Tommas H. Kristensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.112.200)
Det lyder til det er Landrover af nyere årgange du kigger på, men jeg vil alligevel nævne at hvis du kommer forbi en Landrover årgang 88 med turbodielsel så hold fingerne væk. Jeg havde en til min Afrika tur og måtte have motoren ud 2 gange under vejs inden den døede total, heldigvis nær hjemkomst. Når jeg engang igen skal afsted, forhåbentlig også Asien, så trot jeg vil statse på en 109 ". Som omtalt i andre indlæg, så er de nemme at lave og få reservedele til. Samtidig er det nemmere uden for "civilitationen" at få repareret noget mekanik end teknik (TDI).
Jeg har hørt fra andre at det er meget dyrt at kører i Kina og samtidig skal man vist også have en guide med. Bestemt af staten.
Hvis du skal sende bil hjem kan jeg anbefale Mærsk. De har kontorer over hele verdenen, hvor der oftes er udstationeret danskere. De kender nogle gode agenter, hvis man har brug for det til alt det praktiske med at få sendt en bil. Det var noget vi havde meget gavn af.

Rigtig god tur!

Tommas
Index
6828: sv: sv: sv: sv: Rejsebil? (27-12-2002 15:49:51) (svar på 6819)
Jakob Edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.163.33)
tak for dine input!
Vi er blevet klogere siden sidst. Vi har fundet ud af at man skal have Kinesisk kørekort hvis man skal køre selv i Kina. Til at få sådan et skal man kunne tale Kinesisk, så det har vi droppet. Så kan det også bare være lige meget. I stedet vil vi tage til Afrika. Målet med vores tur er mere at komme ud hvor vi er alene og kan være os selv, og opleve en masse. Det kan vi nok gøre både i Asien og Afrika. Der er heller ikke så koldt.
Hvad bilen angår sat jeg på at det bliver en 300TDI da den skulle være væsentlig mere pålidelig end de gamle TDI'er men stadig ikke har alt elektronikken fra TD5. Samtidig er de rimelignye og dermed ikke nødvendigvis så slidte.
Da vi nu skal hen hvor du har været, ville det glæde os at høre lidt om dine erfaringer med at køre LR i Afika.
Med venlig hilsen Jakob og Marie.
Index
6834: sv: sv: sv: sv: sv: Rejsebil? (28-12-2002 14:49:33) (svar på 6828)
Tommas H. Kristensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.112.200)
Afrika er det helt perfekte kontinent at rejse i LR i. Mange af landene er jo fra gammel tid Engelske koliner så med hensyn til reservedele og reperarioner er der ingen problemer. Også kan man i Afrika virkelig få prøvet Landroverens kvalifikationer af i Afrika hvis man ønsker.
Vi rejste fra Dk til Cape Town i Sydafrika. Turen gik mest langs østkysten (Kenya, Tanzania, Malawie, Zimbabwe, Botswana, Namibia og Sydafrika.) Vi sendte bilen fra Egypten til Kenya og igen fra Sydafrika.
Hvis I skal på nogle af disse kanter, vil vi gerne være behjælplig med information, også med andre praktiske oplysninger, hvis I kunne bruge det.
I kan kontakte os på tk@katox.dk .

Hilsen
Tommas
Index
6841: sv: sv: sv: sv: sv: Rejsebil? (29-12-2002 17:03:07) (svar på 6828)
Poul B-H (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.201.183.173)
Før du opgiver så se lige de tyskere her der godt nok havde "begleiter" med, men de fik også kinesiske papirer og kørekort! (undskyld at det er en henvisnig til en Toyota site ;o))

http://www.buschtaxi.de/de/03reisen/mazur_reinhart.html

Und tatsächlich, 3 Stunden nach unserer Ankunft am Grenzposten erscheint Kong, unser Begleiter auf dieser Tour. Er war gestern in Urumqi mit dem Zug abgereist und hat die 1500 km in Rekordzeit bewältigt. Wir gehen sofort daran, die chinesischen Nummernschilder zu montieren, für mich gibt es einen chinesischen Führerschein und chinesische Fahrzeugpapiere. Alle anderen Genehmigungen, und es sind deren eine ganze Menge, behält Kong.