tilbage

Land Rover Forum  

Index
7712: Motorproblemer serie 3 (11-02-2003 08:20:36)
Viggo Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.41.67.48)
Jeg har følgende problem. Motoren starter fint, efter ca. 2 km kørsel begynder den at ryge og banke voldsomt, samtidigt mister den effekt. Hvis man kobler ud er det som om motoren kan løbe "løbsk". Efter 4 til 5 km kørsel kører motoren perfekt, uden problemer. Jeg har skiftet og fået indjusteret dyserne. Brændstofpumpen har været adskilt og indjusteret på dieselværk-sted. Ingen af delene har hjulpet. Hvad er problemet? Det kan ydeligere oplyses, at der motoren (2,25) er med 5 hoved-lejer, den er renoveret for 2 år siden og har siden da, haft disse problemer.
Index
7713: sv: Motorproblemer serie 3 (11-02-2003 08:49:14) (svar på 7712)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.155)
Hej Viggo.Jeg tror du får smøreolie med op der så giver en ukontroleret forbrænding,det er noget der sker med slidte motore,du skriver den er renoveret!,er den boret med nye stempler??,dine oliringe kan også være vendt forkert hvis du blodt har skiftet ringe??.Hvormeget olie bruger den på tusind km,den må bruge 1-2L hvis den er i orden.
Index
7717: sv: sv: Motorproblemer serie 3 (11-02-2003 15:26:35) (svar på 7713)
Viggo Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.41.67.38)
Motoren er boret op og der er monteret nye stempler, stempelringe og olieringe. Motoren bruger ca. 1/4 l olie pr. 1000 km. Hvis det er motorolie der er problemet, hvorfor sker dette så kun mellem 2 til 5 km kørsel? Det kan oplyses at motoren er renoveret hos en anerkendt reperatør af Landrovere.
Index
7727: sv: sv: Motorproblemer serie 3 (12-02-2003 02:17:06) (svar på 7713)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 213.237.22.227)
Det er sandsynligvis en stempelring, som har det meget udsædvanlige, nemlig en materialefejl, som optræder ved en bestemt temperatur. den udvider sig ikke i samme takt som de andre, hvilket nedsætter kompression = trækkraften og giver en haltende motorgang. Samtidig løber der olie i forbrændingskammeret, altså en ukontrolleret brændstofttilførsel og motoren løber løbsk ved udkobling. Der burde være en blålig/hvid røg ud af udstødningen.. . Når Du så har kørt flere km følger den efter de andre ringe hvad udvidelsen angår.Den med de fejlvendte olieringe vil jeg ikke afvise... Da dyserne blev taget ud, var der een som var særlig olietilsølet ?? Du burde havde reklameret skaden til reparatør straks, da den optrådte. Nu er det vist for sent. Et olieforbrug på 1/4 l pr 1000 er ikke forudroligende. Fejlen har intet med brændstofpumpen at gøre, idet den så ville være konstant. Det er mit bud her midt om natten. Der må gerne grines, men det er ikke første gang, jeg har fået kendskab til dette problem.