7727:
sv: sv: Motorproblemer serie 3 (12-02-2003 02:17:06) (svar på
7713)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (
ip-adr: 213.237.22.227)
Det er sandsynligvis en stempelring, som har det meget udsædvanlige, nemlig en materialefejl, som optræder ved en bestemt temperatur. den udvider sig ikke i samme takt som de andre, hvilket nedsætter kompression = trækkraften og giver en haltende motorgang. Samtidig løber der olie i forbrændingskammeret, altså en ukontrolleret brændstofttilførsel og motoren løber løbsk ved udkobling. Der burde være en blålig/hvid røg ud af udstødningen.. . Når Du så har kørt flere km følger den efter de andre ringe hvad udvidelsen angår.Den med de fejlvendte olieringe vil jeg ikke afvise... Da dyserne blev taget ud, var der een som var særlig olietilsølet ?? Du burde havde reklameret skaden til reparatør straks, da den optrådte. Nu er det vist for sent. Et olieforbrug på 1/4 l pr 1000 er ikke forudroligende. Fejlen har intet med brændstofpumpen at gøre, idet den så ville være konstant. Det er mit bud her midt om natten. Der må gerne grines, men det er ikke første gang, jeg har fået kendskab til dette problem.