tilbage

Land Rover Forum  

Index
58447: bladfjeder-dim. på konvertitter? (benzin->diesel, Serie III) (05-02-2008 23:16:51)
Per Termark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.148.217)
Hej,

jeg læste på <www.lrfaq.org>, at på en "født" diesel er
forreste bladfjedre (S III) oprindelig med 11 blade, mod 9
på benzineren (pga motorvægten).
Da nogle benzinere jo "konverterer" til diesel med årene, vil
jeg gerne vide, hvad det kan betyde. Er det noget man skal
holde næbbet fra eller kan man springe op og falde ned på det?

Ved nogen, så'n cirkus, hvad det koster at få et "passende"
par monteret (evt. parabolske)?

mvh
Per
Index
58450: sv: bladfjeder-dim. på konvertitter? (benzin->diesel, Serie III) (06-02-2008 08:16:17) (svar på 58447)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.237.106.188)
Hej Per

Her er et par links til parabolske fjedre

http://www.parabolicsuspension.com/ - de originale, tidligere TI Console, evt. hør med Tohuse

http://www.wiberg-wiberg.com/ - Rocky Mountains

Ja så var der Chris Perfect, men han er lukket ned. Derudover kan du få diverse kineser fjedre, som er af svingende kvalitet og holdbarhed.
Priser må du vist selv hører dig for med, det svinger meget. husk kvalitet koster lidt mere.

Har selv lagt diesel i min 88", men samtidig monteret köenig spil og ja det kan ses og mærkes i styretøjet, men hvad der gjorde forskellen, skal jeg ikke kunne sige. Mine org. fjedre trænger kraftigt til et skift og jeg er kommet frem til TIC fjedre, hvis du er interesseret kan vi købe dem hjem sammen, send en mail.

SIII Hilsen Anders
Index
58533: sv: sv: bladfjeder-dim. på konvertitter? (benzin->diesel, Serie III) (07-02-2008 10:27:38) (svar på 58450)
Per Termark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.10.20.129)
Tak, tak! - det lyder som en rigtig god ide at stykke en større bestilling sammen.

Foreløbig skal jeg dog lige ha' købt banditten først og så er det jeg vil vide, hvor kritisk det er. Jeg turde selvfølgelig ikke køre mudderkørsel med underdimensionerede fjedre og LR må jo have haft en grund, til at dimensionere dem forskelligt.
Og forfatteren på www.lrfaq.org har jo af een eller anden grund fundet det nævneværdigt.

Mht. pris, så har jeg selvfølgelig kigget rundt på nettet, så det spørgsmål gælder nærmere, hvad det koster at få /andre/ til at montere dem.

mvh
Per