24094:
Plejstangsleje???? (15-05-2005 07:24:35)
Kim Petersen #7044, reg. nvs (medlem) (
ip-adr: 80.167.251.154)
Hej allesammen, jeg kom kørerende i min ellers så dejlige 88" 2.25 diesel(3 hovedlejer) SIII i fredags i lækkert solskin, mens jeg kører omkring en 70-80 stykker, mister motoren trækkraft og en forholdsvis kraftig banken.....ind til siden med det samme og slukke motoren.....nå men hvad gør en klog mand nu...jeg havde min kæreste og vores lille dreng med på 2 år, ud og kig i "maskinrummet" ingen synlige tegn på utætheder eller lignende...det er sådanne at, der er masser af kompression på den, motoren prutter lidt i tomgang men ingen banken, men hvis man giver den lidt gas kommer bankelyden tilbage.....en mekaniker som selv har landrover mener ikke det er toppakningen(læst i forum tidligere) pga bankelyden som er lidt for intens, og der er masser af kompression på den, så vi gætter på det er plejstangslejet der er gået..har i erfarne LR-ejere nogle forslag?. Jeg tager bundkaret af på tirsdag og ser om det er plejstangslejerne, ser på lejeskålene,hvis det er dem sætter jeg nye i, skiller det ad nedefra, det skulle da kunne lade sig gøre ikke?(er det svært?, er lidt uerfaren med LR?) Jeg fik af vide af mekanikeren at hvis jeg fandt en motor med 5 hovedlejer skulle jeg købe den, men jeg kan desværre ikke finde en...kender i nogen der har sådanne en liggende?(eller en med 3 hovedlejer der er ok,hvis min egen er kaputski) Nå jeg smutter, jeg vil være jer taknemlig hvis i kan hjælpe mig .....vi ses ude på landevejen :*)